Gepubliceerd: 2 jaar geleden (2022-07-15)
Netwerken
Alle aanbieders van mobiele telefonie maken gebruik van één van de drie mobiele netwerken in Nederland in gebruik. Na de fusie met T-Mobile heeft Tele2 geen eigen netwerk meer. Enquêteresultaten van Tele2 en T-Mobile zijn daarom in de analyse bij elkaar opgeteld. Gebruik van de netwerken is als volgt verdeeld: KPN 42%, Vodafone 31%, T-Mobile 27%.
Kwaliteit per dorp
De dekking van het netwerk verschilt per dorp én per netwerk-aanbieder. Voor Vodafone is een sterke verbetering door recente plaatsing van nieuwe antennes in de mast bij Popken. De resultaten per dorp:
Amen: Scoort het slechtst voor alle providers. T-Mobile geeft nog de beste ontvangst (50% Rapporteert een redelijke ontvangst). Vodafone en KPN scoren voor 20% ‘goed’ tot ‘redelijk’; 80% scoort een slechte ontvangst. De bijplaatsing van de Vodafone antenne heeft maar voor enkele gebruikers verbetering opgeleverd.
Geelbroek: Er zijn alleen gebruikers van T-Mobile. Deze provider scoort ‘redelijk’ tot ‘goed’
Ekehaar: Vodafone scoort veruit als beste met 70% ‘goed’ tot ‘zeer goed’. 20% ‘redelijk’ 10% rapporteert ‘slecht’. T-Mobile is voor 40% van de gebruikers ‘redelijk’ tot ‘zeer goed’ echter voor 60% ‘slecht’ tot ‘zeer slecht’.
Voor KPN scoort 80% ‘slecht’ tot ‘zeer slecht’
Eldersloo: Vodafone 100% ‘goed’; KPN 100% ‘slecht’ Voor de andere twee netwerken zijn er geen respondenten
Eleveld: Hier zijn alleen respondenten met T-Mobile 50% ‘goed’ en 50% ‘slecht’. Voor KPN scoort 70% ‘redelijk’ en 30% ‘slecht’.
Bellen over WiFi
Vanwege slechte ontvangst maakt de helft van de respondenten binnen gebruik van ‘bellen over WiFi’ 85% heeft daar ‘redelijke’ tot ‘zeer goede’ ervaring mee.
Conclusies
Antwoorden op vragen
Bij de beantwoording van de enquêtes zijn ook diverse vragen gesteld door de respondenten. Antwoorden op de meest gestelde vragen:
Pilot groenafval:
In overleg met de gemeente Aa en Hunze is afgesproken dat we in oktober en november van dit jaar in de Broekstreek een pilot gaan draaien om elke week de groene container te legen, in plaats van om de week. Dit naar aanleiding van eerdere vragen aan de gemeente of er een oplossing kan komen voor de relatief grote afstand die Broekstrekers nu moeten afleggen om bij het afvalbrengstation in Gieten te komen. Dit najaar zal door middel van de pilot gekeken worden of het wekelijks legen een oplossing is hiervoor.
Vanuit Dorpsbelangen zijn we ook aan het onderzoeken of er mogelijkheden zijn om ons eigen groenafval te snipperen en/of te composteren binnen onze eigen Broekstreek.
Het bestuur van Dorpsbelangen wenst u allemaal een fijne zomer(vakantie).
De eerstvolgende bestuursvergadering van Dorpsbelangen zal zijn op dinsdag 6 september a.s..
Copyright 2016 - 2024 OnlineBouwers.nl | Uw eigen website gemakkelijk beheren